COMPLEX neemt deel aan verschillende marketingprogramma's voor gelieerde ondernemingen, wat betekent dat COMPLEX betaalde commissies ontvangt voor aankopen die zijn gedaan via onze links naar sites van retailers.Onze redactionele inhoud wordt niet beïnvloed door commissies die we ontvangen.© Complex Media, Inc. Alle rechten voorbehouden.Complex.com is een onderdeel vanKenzo heeft de debuutcollectie van Nigo onthuld als de nieuwe artistiek directeur van het merk.De herfst-winter 2022 dames- en herencollectie bevat een mix van jassen, werkkleding, gebreide kleding, Japanse denim, accessoires, schoenen en tassen die "een ontmoeting vertegenwoordigen tussen het erfgoed van het Maison en zijn eigen hedendaagse codes", aldus een persbericht.De collectie is een 'synthese' van Japanse en westerse garderobetradities.“In zijn eerste collectie voor het Maison combineert Nigo de invloeden van zijn eigen opvoeding en carrière met het erfgoed van Kenzo Takada en schrijft hij een taal voor het Maison die naar de toekomst kijkt door te leren van het verleden.Door de grammatica van de archieven te combineren met die van zijn eigen gevoel, creëert de artistiek directeur een uitgangspunt dat culturele en conventionele kledingvoorschriften verenigt en overstijgt”De soundtrack van de show bevatte ook een exclusieve preview van Nigo's aanstaande album, I Know Nigo, met optredens van A$AP Rocky, Kid Cudi, Pharrell Williams, Pusha T, Teriyaki Boyz, Tyler, the Creator.en Lil Uzi Vert.Nigo werd in september benoemd tot artistiek directeur van Kenzo, als de eerste Japanse ontwerper die aan het roer van het merk staat sinds de oprichter Kenzo Takada.Nigo heeft zelf de merken A Bathing Ape, Billionaire Boys Club, Ice Cream en Human Made gelanceerd.Bekijk hieronder enkele stukken uit zijn eerste collectie.Neem vandaag nog deel aan het gesprek op Complex!